Waarschuwing black hair kappers

  • Waarschuwing weaven (afro haar)!

    Hallo mensen,

    Ik wil graag mensen waarschuwen voor een aantal weave kappers. Ik heb er ervaring mee en totaal geen goede. Mijn ervaring is dat veel weavekappers informatie achterhouden voor voor mensen. Het is heel belangrijk dat je wanneer je weaved je het haar eronder ook verzorgd! Dus gewoon wast en moisturized.

    Doe je dit niet? Dan zal je haar geheid breken! Ook wanneer het te strak is zal het geheid breken! Wanneer een kapper het te strak vlecht en je voelt het, meldt het. Doet ze er niets mee en zegt ze 'het is normaal of het gaat wel over, loop gewoon weg!! Door die weave onzin ben ik veel haar verloren en is mijn haarlijn nog meer naar achteren gegaan. Afro haar is veel zwakker van structuur dan blank haar, maar groeit net zo snel… daarom moeten hardhandige technieken ook zeker niet op afro haar worden toegepast, wil je het laten groeien…

    Ik merk in mijn omgeving dat veel vrouwen hun weave gewoon te strak laten zetten, niet weten hoe het te verzorgen en hun haar breekt nog meer, maar ze denken dat het normaal is en leren ermee om te gaan zo, slechte zaak. En uit gemakzucht of wat voor reden dan ook , dit maar voor lief nemen. Niet doen!

    Ook niet geloven wanneer kappers zeggen ‘gediplomeerd’ te zijn, want vaak beginnen ze hobbymatig en deze technieken blijven ze meestal hanteren.

    Geef al helemaal niet meer dan 85 euro uit aan een weave kapper, mocht het niet goed zijn, dan ben je niets kwijt. Geloof ook niet in mooie fotos die je op een site ziet. Zo hoeft het bij jou niet uit te komen! Ook wanneer je merkt dat ze je wel je geld willen , maar niet de volle aandacht aan je besteden, loop weg!

    Teveel gezien bij black hair kappers en het zijn echt geen goede zaken. Je kan beter iemand hebben die het ECHT met plezier doet , vaak zijn het de mensen die dit hobbymatig doen en hobbymatig blijven doen, want die zullen je haar niet verpesten en daarna minder snel met een slechte houding komen wanneer het niet goed zit! Hobbyisten hebben niets te verliezen…Echt waar mensen ik praat uit ervaring.

    Ook wanneer je kroeshaar hebt geloof niet dat je daarom om die reden ook naar een black hair kapper moet om te laten knippen en verzorgen, is niet zo! Mensen met andere afkomst zijn er vaak ook goed mee, want die gaan vaak zachter met je haren om ,zoals ze met hun eigen haar om gaan en zoals het hoort. Black hair kappers hebben vaak nog het idee dat strak goed is, dat je dax en haarvet op je hoofdhuid moet smeren, en dat fohnen voordat je gaat vlechten of weaven goed is, dit zorgt geheid voor haarbreuk bij afro haar…

    Afro haar groeit net zo snel als westers haar, maar het gaat om de verzorging. Als je je eigen haar echt gezond wil houden kies dan voor gezonde technieken, zoals cornrows, twists, u-part wig en vlechtjes ( uiteraard ook niet strak) en geen weave, want bij weave kan je je eigen haar eronder vaak niet goed verzorgen terwijl dat zo belangrijk is en al helemaal niet te strak. De kans dat haar bij weave te strak is , is groter dan bij bijv twists. Dus kans op haarbreuk is groter

    Heb je afro haar en wil je het laten groeien? Zet 3 jaar met rustperiodes vlechtjes in ( niet te dun) en goed vochtig houden , dan zal je zien hoe je haar echt groeit en je hebt geen weave kapper of al die onzin meer nodig….Alleen 1 kapper die vlechtjes zet en als je haar op de juiste lengte is gewoon af en toe bij punten…Kies anders voor een natural hair kapper als je je eigen haar gezond wilt houden… bijv sisay international ( daar maken ze alleen gebruik van gezonde producten/technieken wat essentieeel is voor afro haar)

    Een slecht beeld over je haar is vaak voordelig voor black hair kappers, laat je hier niet in meeslepen en veel geld uitgeven de rest van je leven, terwijl het niet hoeft. Er is niet voor niets een reden dat er miljarden omgaat in de black hair industrie…en sommigen maken daar misbruik van…

  • Monique

    Thanks! Ik weave ook niet meer. Ik draag nu zelf lace wigs of home made u-part wigs! Ik had vooral last van kale plekken bij mijn haarlijn, hoorde van jamaican black castor oil, en dat doet mijn haar nu echt goed. Ik gebruik deze voor een goede olie behandelingen, wekelijks! Mijn haar voelt en is zachter en daardoor heerlijk om te vlechten. En ik laat altijd de cornrows in mijn haar tijdens het wassen van mijn haar. Ik verwijder de cornrows weer als deze na het wassen helemaal droog zijn. Deze tip kreeg ik van de haardokter Levi. Zij gaf aan dat je haar altijd kwetsbaar is als het nat is………..dus is het verstandig om te kammen/borstelen als je haar weer volledig droog is. Dat was voor mij een super tip. Ik keek er altijd tegenop om mijn natural hair te wassen, je weet wat er gebeurt, nog meer krullen en nog meer in elkaar zitten van je haar. Door de vlechtjes heb ik daar helemaal geen last meer van …………heerlijk! Deze tip maakte dat ik nu echt wel 1 of 2x per week mijn haar was. En met mijn home made u-part wig helemaal top. Ik ga dus echt niet meer naar de kapper om bundels met geld in te leveren voor iets wat ikzelf of een thuis kapper ook kan, maar met liefde doet. En wat met liefde gebeurt geeft altijd groei……..

  • Waarschuwing weaven (afro haar)!

    Beste Monique,

    Wat ben ik blij om het te horen. Zo hoor je ook inderdaad met black hair om te gaan. Gewoon weten hoe je het moet verzorgen en het bespaart je heel veel geld. Ik heb ook de jamaicaanse castor olie, werkt inderdaad heel goed!! Vlechten, twists etc met eigen haar na een wasbeurt en dan eruit halen zorgt ervoor dat je haar tussen wasbeurten niet in de klit raakt inderdaad. Ook als je gaat slapen. Jij weet ook dat het niet moeilijk hoeft te zijn en hoe langer je natural bent, hoe makkelijker het wordt. Gewoon je haar inderdaad met liefde behandelen,en dat doen veelkappers niet. Het gaat hun om geld en ze zullen je deze informatie niet snel geven, want dat levert ze geen winst op. Je hebt ook helemaal gelijk en zo hoop ik dat er meerdere mensen zijn die hier echt goed over na gaan denken.

    Weave wordt al snel een automatisme en daar maken kappers gebruik van. Het gaat ook om de houding van de kapper. Ik heb dunne bijna kale plekken door een weave stylist ( m…..) te purmerend en zij vindt nog steeds dat ze vakkundig is geweest toen ik mijn geld terug vroeg. Zulke kappers zouden geeneens aan het werk moeten. Veel waarschuwen ook niet voor de risicos maar zeggen het gaat wel over of het stelt niets voor zodat ze wel je geld kunnen innnen,terwijl het in de tussentijd ten koste gaat van je haren. Ik doe het ook iig nooit meer! Maar ik ga nu ook zoveel mogelijk mensen in mijn omgeving ervan proberen te overtuigen dat met hun eigen haar ook te werken is , zolang je het maar verzorgd. En wil je toch wat anders zorg dan voor niet beschadigende technieken zoals u part wigs idd! In ieder geval bedankt voor je reactie en succes ermee;)