Hallo mensen,
Ik wil graag mensen waarschuwen voor een aantal weave kappers. Ik heb er ervaring mee en totaal geen goede. Mijn ervaring is dat veel weavekappers informatie achterhouden voor voor mensen. Het is heel belangrijk dat je wanneer je weaved je het haar eronder ook verzorgd! Dus gewoon wast en moisturized.
Doe je dit niet? Dan zal je haar geheid breken! Ook wanneer het te strak is zal het geheid breken! Wanneer een kapper het te strak vlecht en je voelt het, meldt het. Doet ze er niets mee en zegt ze 'het is normaal of het gaat wel over, loop gewoon weg!! Door die weave onzin ben ik veel haar verloren en is mijn haarlijn nog meer naar achteren gegaan. Afro haar is veel zwakker van structuur dan blank haar, maar groeit net zo snel… daarom moeten hardhandige technieken ook zeker niet op afro haar worden toegepast, wil je het laten groeien…
Ik merk in mijn omgeving dat veel vrouwen hun weave gewoon te strak laten zetten, niet weten hoe het te verzorgen en hun haar breekt nog meer, maar ze denken dat het normaal is en leren ermee om te gaan zo, slechte zaak. En uit gemakzucht of wat voor reden dan ook , dit maar voor lief nemen. Niet doen!
Ook niet geloven wanneer kappers zeggen ‘gediplomeerd’ te zijn, want vaak beginnen ze hobbymatig en deze technieken blijven ze meestal hanteren.
Geef al helemaal niet meer dan 85 euro uit aan een weave kapper, mocht het niet goed zijn, dan ben je niets kwijt. Geloof ook niet in mooie fotos die je op een site ziet. Zo hoeft het bij jou niet uit te komen! Ook wanneer je merkt dat ze je wel je geld willen , maar niet de volle aandacht aan je besteden, loop weg!
Teveel gezien bij black hair kappers en het zijn echt geen goede zaken. Je kan beter iemand hebben die het ECHT met plezier doet , vaak zijn het de mensen die dit hobbymatig doen en hobbymatig blijven doen, want die zullen je haar niet verpesten en daarna minder snel met een slechte houding komen wanneer het niet goed zit! Hobbyisten hebben niets te verliezen…Echt waar mensen ik praat uit ervaring.
Ook wanneer je kroeshaar hebt geloof niet dat je daarom om die reden ook naar een black hair kapper moet om te laten knippen en verzorgen, is niet zo! Mensen met andere afkomst zijn er vaak ook goed mee, want die gaan vaak zachter met je haren om ,zoals ze met hun eigen haar om gaan en zoals het hoort. Black hair kappers hebben vaak nog het idee dat strak goed is, dat je dax en haarvet op je hoofdhuid moet smeren, en dat fohnen voordat je gaat vlechten of weaven goed is, dit zorgt geheid voor haarbreuk bij afro haar…
Afro haar groeit net zo snel als westers haar, maar het gaat om de verzorging. Als je je eigen haar echt gezond wil houden kies dan voor gezonde technieken, zoals cornrows, twists, u-part wig en vlechtjes ( uiteraard ook niet strak) en geen weave, want bij weave kan je je eigen haar eronder vaak niet goed verzorgen terwijl dat zo belangrijk is en al helemaal niet te strak. De kans dat haar bij weave te strak is , is groter dan bij bijv twists. Dus kans op haarbreuk is groter
Heb je afro haar en wil je het laten groeien? Zet 3 jaar met rustperiodes vlechtjes in ( niet te dun) en goed vochtig houden , dan zal je zien hoe je haar echt groeit en je hebt geen weave kapper of al die onzin meer nodig….Alleen 1 kapper die vlechtjes zet en als je haar op de juiste lengte is gewoon af en toe bij punten…Kies anders voor een natural hair kapper als je je eigen haar gezond wilt houden… bijv sisay international ( daar maken ze alleen gebruik van gezonde producten/technieken wat essentieeel is voor afro haar)
Een slecht beeld over je haar is vaak voordelig voor black hair kappers, laat je hier niet in meeslepen en veel geld uitgeven de rest van je leven, terwijl het niet hoeft. Er is niet voor niets een reden dat er miljarden omgaat in de black hair industrie…en sommigen maken daar misbruik van…